Monday, December 12, 2011

Pemilik cintaku selepas Allah dan Rasul

Bismillahirahmanirrahim

Alhamdulillah...hari ini genap 23 hari mitsaqon ghaliza termeterai antara saya dan suami. Tiada apa yang mampu saya ungkap selain memanjat setinggi-tinggi syukur kepada Allah swt atas segala nikmat yang Allah beri kpd saya tanpa putus-putus. Banyak usikan yang terima dr kwn2. Tapi sy positif dengan jawapan yg km sepakati bersama. Meminjam trademark dr kartun Boboi boy 'nikah mmg TERBAEEEKKK'. Sebenarnya xperlu tanya perasaan sy selepas bernikah. Kehidupan selepas pernikahan sebenarnya masih khayal dan belum berpijak kpd dunia realiti. Tambahan pula sy dan suami masih belum duduk sebumbung. Apapun puisi nukilan sy dibawah cukup menceritakan kpd khalayak perasaan sy selepas hati dan cinta direbut suami :)

Buat pemilik cintaku selepas Allah dan Rasul,
Hati ini sepi tanpa nafas cintamu,
Hati ini hilang seri tanpa senyumanmu,
Diri ini senyap tanpa jiwa kasihmu,
Ruang hatiku gelap tanpa arah untuk melangkah,
Ya Allah, aku telah jatuh cinta,
pada seseorang yang
melabuhkan cintanya pada-Mu,
Dia selalu menjaga cintaku padanya agar tidak
melebihi cintaku pada-Mu,

Ya Rabbul Izzati, aku sedang diulit rindu,
Rindu pada seseorang yang
merindui syahid di jalan-Mu.
Dia menjaga rinduku padanya agar tidak lalai aku
merindukan syurga-Mu.

Ya Allah, aku sedang menikmati cintanya,
Namun dia selalu mengingatkan
agar kenikmatan itu jangan melebihi kenikmatan indahnya bermunajat
di sepertiga malam terakhirmu.
Ya Allah, aku sedang jatuh hati padanya,
Namun dia tidak sesekali membenarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang
menyeru manusia kepada-Mu.

Ya Allah Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta pada-Mu,
telah berjumpa pada taat pada-Mu,
telah bersatu dalam dakwah-Mu,
telah berpadu dalam membela syariat-Mu.
Kukuhkanlah Ya Allah ikatannya.
kekalkanlah cintanya.
Tunjukilah jalan-jalannya.
Penuhilah hati-hati ini
Dengan Nur-Mu yang tiada pernah pudar.
Lapangkanlah dada-dada
kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan
bertawakal di jalan-Mu

Ya Allah Ya Tuhan kami,
Bersihkan lah hati dan jiwa kami,
Dari dosa, kelapaan, kelekaan, kelewaan,
Dari segala titik noda hitam, kejahatan, kejahilan, kemaksiatan
Dari apa-apa yang yang menimbulkan kemurkaanMu Ya Allah
Tsabatkanlah ikatan cinta ini atas landasan
Menuju redhoMu
Andai kami diuji dengan mehnah, tribulasi dan ujianMu
Jangan biarkan kami melatah dengan hidup
Semoga setiap ujian yang Kau titip
Akan menjadikan kami lebih ta’abud kepadaMu ya Allah
Bantulah kami membina generasi al-Quran
Generasi yang bakal melakar peradaban umat Islam
Anak-anak yang menjadi pemimpin dari kalangan orang-orang yang bertaqwa
Jangan biarkan kami sirna dengan harta dunia
Tegurlah kami Ya Allah andai kami tersasar.

Buat Encik Mior Anas Mohamed,
Sudah bertahun aku mengikat tali cintaku tanpa makna
Sudah bertahun malamku berlalu menungguMu, Maha Pencipta di dalam persembunyianku yang ditemani keangkuhan dunia
Kini kau adalah penyembuh bagi semua lukaku
Kau adalah syurga, aku yakini itu namun aku perlukan kau untuk mencari kunci bagi membuka gerbangnya
Cukuplah kau bagi ku berbanding dunia dan seluruh isinya
Tiada apa yang ku harapkan dari perhubungan ini
Melainkan kau redho dengan khidmatku
Sebagai isterimu.
Keredhoanmu adalah kunci yang membuka gerbang syurgaku
Jauh dalam relung hati ini
Aku ingin kau tahu bahawa
aku mencintaimu lebih dari apa yang kau tahu.


Dari isterimu yang selalu mendamba cintamu,
Mrs Mior @ Marini


1 comment: